kaeken(嘉永島健司)のTech探究ブログ

主に情報科学/情報技術全般に関する知見をポストします。(最近は、特にData Science、機械学習、深層学習、統計学、Python、数学、ビッグデータ)

The Art of Agile Development 2nd Edition 概要まとめ

The Art of Agile Development, 2nd Edition [Book]

overview

Title: The Art of Agile Development, 2nd Edition

  • Clarification of Agile: Aims to clarify misunderstandings about Agile in software development.
  • Author's Expertise: Written by James Shore, with over 20 years of Agile experience.
  • Integration of Methodologies: Combines ideas from Extreme Programming, Scrum, Lean, DevOps, etc.
  • Practical Advice: Offers concrete advice on adopting Agile practices, planning, development, delivery, and management.
  • Improvement of Agility: Helps improve software development team's agility with clear guidance.
  • Decision Making: Guides on when to make trade-offs.
  • Resource for Implementation: Useful for those looking to implement Agile in teams or organizations.
  • Evaluation of Agile: Assists in evaluating if Agile is suitable for specific projects.

  • アジャイルの明確化: ソフトウェア開発におけるアジャイルに関する誤解を明らかにすることを目指す。

  • 著者の専門知識: 20年以上のアジャイル経験を持つジェームズ・ショアによって書かれた。
  • 方法論の統合: エクストリーム・プログラミングスクラム、リーン、デブオプスなどのアイデアを組み合わせる。
  • 実用的なアドバイス: アジャイル実践、計画、開発、納品、管理を採用するための具体的なアドバイスを提供する。
  • アジリティの向上: 明確な指導でソフトウェア開発チームのアジリティを向上させる助けとなる。
  • 意思決定: トレードオフをいつ行うかについて指導する。
  • 実装のためのリソース: チームや組織内でアジャイルを実装しようとする人々に役立つ。
  • アジャイルの評価: 特定のプロジェクトにアジャイルが適しているかどうかを評価するのに役立つ。

table of contents

  • Part I: Improving Agility
    • What is Agile?
    • How to Be Agile
    • Choose Your Agility
    • Invest in Agility
    • Invest in Change
    • Scaling Agility
  • Part II: Focusing on Value
    • Teamwork
      • Whole Team
      • Team Room
      • Safety
      • Purpose
      • Context
      • Alignment
      • Energized Work
    • Planning
      • Stories
      • Adaptive Planning
      • Visual Planning
      • The Planning Game
      • Real Customer Involvement
      • Incremental Requirements
    • Ownership
      • Task Planning
      • Capacity
      • Slack
      • Stand-Up Meetings
      • Informative Workspace
      • Customer Examples
      • “Done Done”
    • Accountability
      • Stakeholder Trust
      • Stakeholder Demos
      • Forecasting
      • Roadmaps
      • Management
    • Improvement
      • Retrospectives
      • Team Dynamics
      • Impediment Removal
  • Part III: Delivering Reliably
    • Collaboration
      • Collective Code Ownership
      • Pair Programming
      • Mob Programming
      • Ubiquitous Language
    • Development
      • Zero Friction
      • Continuous Integration
      • Test-Driven Development
      • Fast, Reliable Tests
      • Refactoring
      • Spike Solutions
    • Design
      • Incremental Design
      • Simple Design
      • Reflective Design
    • DevOps
      • Build for Operation
      • Feature Flags
      • Continuous Deployment
      • Evolutionary System Architecture
    • Quality
      • No Bugs
      • Blind Spot Discovery
      • Incident Analysis
  • Part IV: Optimizing Outcomes
    • Autonomy
    • Discovery
    • Into the Future

others

著者サイト

James Shore: The Art of Agile Development, Second Edition